Sunday, November 05, 2006

Sakura



Cantik bunge ni. Mekar dan berkembang. Mungkin semekar rasa insan yang mengabadikan gambar ni. Aku istilah bunge ni seperti "the beauty overwhelm". Sejuk mata memandang. Kalaulah aku ni sang kumbang, mesti bunge ni menjadi pilihan. Namun aku tak tahu andai akulah yang menjadi pilihan oleh si Sakura. hmmm.. Banyak saingan banyak cabaran. Dah kata setiap jalan yng kita tempuhi tu beronak berliku. Mesti mengundang seribu satu cabaran yang sukar untuk dimengertikan. Realiti mungkin.. si cantik akan mengharapkan putera kayangan. Tapi tak mustahil andai si kodok yang menjadi pilihan.Soal nya Hati.. Soalnya Perasaan..
Andai kita? adakah kita si putera kayangan? atau si kodok jadian?
hmmmm.. Sukar kita nak fahami..
Biar siapa pon diri kita, jadilah diri kita yang sebenar.
Pilihan juga di tangan kita..
Jangan kita dikaburi oleh rupa yang cantik
iras wajah yang memukau tapi hati penuh tompok hitam
segelap mayapada tanpa sinaran bulan dan bintang...
aku tetap aku...

No comments: